Alytaus r. Daugų Vlado Mirono gimnazija

Lietuvių kalbos ir literatūros olimpiada

  • Paskelbė:
  • Paskelbta: 2011-03-29
  • Kategorija: Renginiai
Tris dienas Vilniuje vyko Lietuvių gimtosios kalbos ir literatūros ir užsienio lietuviškų mokyklų mokinių olimpiada. Kaip žinote, Alytaus rajono savivaldybei atstovavo dvi mūsų mokyklos mokinės – tai Indrė Ožalinskaitė ir Kristina Gudaitytė. Nors ant aukščiausios pakylos dar šiemet nepavyko užlipti, tačiau neabejojame savo sėkme. Šiek tiek apie olimpiadą plačiau

Šiemet ji vyksta tik antrąjį kartą, o užsienio lietuviškų mokyklų mokiniams pirmąjį. Į olimpiadą suvažiavo 160 mokinių, juos atlydėjo 120 mokytojų. Pirmą kartą atvyko 28 mokiniai iš aštuonių užsienio lietuviškų mokyklų. Atidarymo proga kalbėjusi LR švietimo ir mokslo ministerijos vyriausioji specialistė Nida Poderienė sakė, kad kalba mums reikalinga, kultūra mums reikalinga. Jeigu būtų kitaip, tada tektų pripažinti, kad reikalingi globos. Kiekvienas iš mūsų turi gerai jaustis kalboje.

Kol mokiniai rašė esė, mokytojams buvo pristatyta Lietuvių kalbos ugdymo bendrojo lavinimo mokyklose 2010-2014 m. strategija. Ją pristatė patys rengėjaiSeimo narys Mantas Adomėnas, kultūros istorijos tyrinėtojas, visuomenės veikėjas Darius Kuolys. Kalbėjusieji pabrėžė, kad laisvės ir nepriklausomybės siekis atgimė iš kultūros, idėją įžodino ir materializavo kultūros žmonės. Tačiau per dvidešimt nepriklausomybės metų susiformavo ydinga mąstysena, elgsena, įvyko fragmentacija, kultūros erozija, todėl šiandien, kaip niekada anksčiau, reikėtų surasti mus visus vienijantį naratyvą, kad galėtume pamažu iš mažų dalelių sudėti mozaiką ir pamatyti visumos veidą. Tai gali atlikti tik švietimas.

Darius Kuolys pridūrė, kad ši strategija išskirtinė, nes pirmą kartą ją svarstė LR Seimas. Prieš patvirtinant, buvo daug diskutuota, tartasi. Apmaudu tik tai, sakė jis, kad iki šiol Lietuva neturi informacinės politikos, tai daugiau nei skandalinga. Mūsų viešoji erdvė užteršta, kas ką nori, tas tą rašo, tai, kas sukuriama gero, greitai išjuokiama, sutrypiama. Reikia pripažinti, kad viešąją erdvę valdo pinigai.

Taigi kas gi kitaip naujoje strategijoje?

Iš paraštės į centrą iškelta savoji kultūra. Ji ir sudaro branduolį.

Tai liberali strategija, tačiau apgalvota tai, ką tauta turi perduoti iš kartos į kartą. Reikia surasti ir naujai perskaityti literatūrą, joje surasti save, išgryninti universalias tiesas, vertybes. Jas gebėti įjungti į kontekstus. Tai turi būti suprantama ir iškalbinga XXI-ojo amžiaus žmogui, nes jis tobulindamas tęs pasakojimą, tęsegzistencinę tautos patirtį. Tai nenutrūkstantis procesas.

Seminaras Švietimo ir mokslo ministerijoje

Antrąją dieną mokiniai atsakinėjo į testo klausimus. Mokytojai tuo laiku vyko į ministeriją, ten vyko susitikimas su mokslų daktare docente Zita Nauckūnaite, olimpiados pirmininke profesore Dainora Pociūte-Abukevičiene, užduočių rengėjomis. Mokytojams buvo pristatytas 2013 metų gimtosios lietuvių kalbos egzamino konstruktas. Taip pat išsamiau pristatyta atnaujinta viduriniojo ugdymo programa. Nuo rugsėjo pirmosios vienuoliktokai mokysis šiek tiek kitaip, kitaip laikys ir egzaminą.

Naujovės (dar tik projektas)

1. Neliks teksto skaitymo ir suvokimo užduoties.

2. Mokiniai galės rinktis arba samprotavimo, arba literatūrinį rašinį. Juos rašant remsis literatūra, tinkamu biografiniu arba kultūriniu, istoriniu kontekstais.

3. Iš esmės keisis ir vertinimo instrukcija. Planuojama, kad bus vertinamas turinys, kalbos vartojimas (atskirai kalbos kultūra ir rašyba, skyryba), teksto raiška, teksto struktūra. Vertinimas skirstomas į penkis lygius. Turinys 9x5, kalbos vartojimas 7x5, teksto raiška 3x5, teksto struktūra 1x5. Iš viso 100.

4. Principas: ir avis sveika, ir vilkas sotus.

5. Kalbėjimo įskaita turi padėti egzaminui. Mokinys atėjęs laikyti įskaitos traukia temą. Ten nurodytas konkretus lietuvių autorius, kūrinys ir aspektas. Rengiasi 30 min., atsakinėja 10.

Rezultatai

Kaip jau minėjau šio straipsnelio vedamajame, mums nepavyko laimėti prizinių vietų, tačiau įgijome patirties. Tiek Kristina, tiek Indrė stengėsi atlikti užduotis kuo geriau. Žinoma, kad buvo nelengva, nes susirinko patys gabiausi Lietuvos mokiniai. Olimpiada – tai ne egzaminas, čia dar daugiau netikėtumų, nes ieškoma deimančiukų. Manau, kad Kristinai buvo puiki generalinė repeticija prieš egzaminą, su konkurentais ji turės galimybę dar kartą susikauti ir, manau, kad tada bus nepralenkiama. Indrė dar tik devintokė, tokio lygio konkursas jos gyvenime pirmasis. Bet ji mane nuolat žavėjo savo noru ir tikėjimu laimėti. Taigi šiemet apšilome kojas, supratome, kas, kaip ir ką, o kitus metus važiuosime atsiimti teisėtų prizų. Aš net neabejoju, kad pasiseks.

Ačiū, kad perskaitėte viską, ačiū, kad perskaitėte tik tai, kas paryškinta, ačiū ir už tai, kad nieko neskaitėte, galbūt peržiūrėjote nuotraukas ir turite savo nuomonęJ

P.S. merginos, su jumis buvo labai smagu.

Mokytoja Gi Oimpiados atidarymas Vytauto Didžiojo gimnazijoje. Mokinių koncertas, atidarymo proga N. Poderienės žodis Seminaras Švietimo ir mokslo ministerijojePo testo Pižamų vakarėlis iki paryčių:)Fotosesija senamiestyjeOlimpiados uždarymas

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 11.05 - 11.50
  • 5. 12.00 - 12.45
  • 6. 12.55 - 13.40
  • 7. 13.50 - 14.35
  • 8. 14.45 - 15.30
Iki atostogų liko
  • dien.
  • val.
  • min.
  • sek.
Socialinio ir emocinio ugdymo programa finansuojama projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II" Nr.09-2.2-ESFA-V-729-03-0001 lėšomis