Daugų Vlado Mirono gimnazija projekte „Sound in the Silence“ Austrijoje

„Labai sunku šią savaitę apibūdinti keliais sakiniais, nes jie niekad neperteiks visų jausmų ir potyrių, kurie mane pakeitė kaip žmogų. Šią savaitę pamačiau tokių dalykų, kurie mane sukrėtė, sutikau žmonių, kurie mane papildė ir sudaužiau visas savo komforto zonas. Ši savaitė mane išmokė, kad aš galiu daug daugiau, negu būčiau kada nors pagalvojęs; šios 9 dienos liks mano atmintyje dar labai ilgai.“

„Man labai patiko; tai buvo nuostabi patirtis. Aš ne tik praplėčiau savo istorines žinias, bet dar ir išlavinau save meniškai. Projekte mus mokė nuostabūs mokytojai, susibendravom su nuostabiais žmonėmis. Tai buvo tikrai neeilinė ir labai reikalinga patirtis!“

„Projekte buvo smagu įgyti naujų patirčių; menininkai buvo labai palaikantys ir suprantantys, tad buvo linksma su jais dirbti. Visi projekto dalyviai buvo labai draugiški ir nuoširdūs, todėl labai praskaidrindavo nuotaiką. Esu labai dėkinga, kad turėjau galimybę sudalyvauti šiame projekte, nes padėjo man išeiti iš mano komforto zonos.“

„Tikriausiai ne tik man, bet ir kitiems iš pradžių atrodė labai baisu. Žinojom, kad mūsų laukia kažkoks neįprastas pasirodymas, buvome apgyvendinti su kitų valstybių dalyviais, daug skirtingų kalbų, nedrąsu užmegzti pokalbį. Tačiau įsibėgėjus projektui, vis labiau ir labiau atradome bendrus pomėgius, vis labiau ir labiau bendravome. Atėjus paskutinei dienai, kai reikėjo atlikti pasirodymą, visi susikibę rankomis, verkėme. Supratome, kad per savaitę tapome tarsi šeima, be galo artimi. Liūdna bei graudu buvo atsisveikinti ir palikti projektą. Siūlyčiau kiekvienam sudalyvauti šiame projekte, jei tik pasitaikys galimybė.“

„Įdomiausia projekto dalis buvo istorijos išmokimas/patyrimas. Mauthauseno ir Guseno koncentracijų stovyklų istorijos įdomios, tačiau nemanau, kad mane būtų taip sudominę, jei informacija būtų buvus pateikta įprastu, tradiciniu būdu. Darbas su menininkais sužadino kūrybiškumą, kuris padėjo įsisavinti pateiktą medžiagą.“

„Labai džiaugiuosi ir esu dėkinga mokytojai, kad turėjau galimybę sudalyvauti šiame projekte.  Tai buvo savaitė, kurios tikriausiai nepamiršiu visą gyvenimą. Per šį laiką susiradome draugų, aplankėme skaudžią istoriją turinčias vietas, o svarbiausia, atskleidėm save ir išėjome iš savo komforto zonos. Tai pavyko padaryti su labai talentingų žmonių pagalba. Kartočiau ir labai linkiu visiems pasinaudoti proga ir sudalyvauti „Sound in the Silence" projekte, nes tai buvo wow!“

„Projekto metu turėjau galimybę pažinti Guseno ir Mauthauseno koncentracijos stovyklų istoriją. Mokiausi praktiniuose meno užsiėmimuose. Didžiulį įspūdį paliko Bergkristall tuneliai! Tikrai rekomenduoju šį projektą, nes pasikeitė mano požiūris į savo baimes, išmokau daugiau apie Antrą pasaulinį karą, išgirdau žmonių pasakojimus apie koncentracijos stovyklose patirtą siaubą. Be to, susidraugavome su daugybę nuostabių žmonių!“

Ką tik perskaitėte septynių Daugų Vlado Mirono gimnazijos mokinių mintis apie dalyvavimą projekte “Sound in the Silence”, kuris vyko spalio 9 – 16 dienomis Austrijoje. Projekto tikslas - padėti jauniems žmonėms mokytis ir pažinti istoriją pasitelkiant meną; meno pagalba pajausti ir suprasti sudėtingiausias praėjusio amžiaus istorijos akimirkas.

 28 mokiniai iš Lietuvos, Austrijos, Lenkijos ir Rumunijos lankėsi Mauthauseno ir Guseno vietovėse, kur Antrojo pasaulinio karo metais naciai buvo įkūrę koncentracijos stovyklas ir vykdė žiaurius nusikaltimus. Šios vietos tapo tarpdalykinių seminarų vieta mokiniams daugiau nei savaitei. Mokiniai ne tik lankėsi Mauthauseno ir Guseno memorialiniame komplekse, Bergkristall tuneliuose, klausėsi gidų pasakojimų, diskutavo, bet ir dalyvavo praktinėse meninio profilio veiklose. Tuo pat metu jų mokytojai dalyvavo seminaruose apie tarpdisciplininius istorijos mokymo metodus ir keitėsi patirtimi su kolegomis iš įvairių šalių.

Praktinius meno užsiėmimus mokiniams vedė menininkai iš įvairių šalių - projekto sumanytojas ir pagrindinis režisierius Dan Wolf iš JAV, Sean Palmer, vokalo mokytojas iš JK, Katarina Rampackova, choreografė iš Slovakijos ir Tatiana Krukovska, filmų kūrėja ir veiklų moderatorė iš Ukrainos.

Jų darbo rezultatas – baigiamasis spektaklis, kur sujungiamos kelios meno šakos: šokis, muzika, teatras, literatūra ir scenografija. Baigiamasis pasirodymas yra ne tik mokymosi proceso pabaiga, bet ir galimybė į renginį pakviestiems vietiniams politikos atstovams, nuomonės formuotojams, pedagogams ir žurnalistams aptarti tarpdalykinius istorijos ugdymo metodus. Tuo pat metu jų mokytojai dalyvauja seminaruose apie tarpdisciplininius istorijos mokymo metodus ir keičiasi patirtimi su bendraamžiais iš įvairių šalių.

Informaciją parengė Stasė Vitkauskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos