Alytaus r. Daugų Vlado Mirono gimnazija

Erasmus+ projekto “Inclusion of Special Education Students Through ART” mobilumas Ispanijoje

Vykdant Erasmus+ projektą “Inclusion of Special Education Students Through ART” rugsėjo 29 – spalio 3 d. Daugų Vlado Mirono gimnazijos keturios 6 – 7 klasių mokinės ir dvi mokytojos vyko į Ispaniją. Projektas įgyvendinamos kartu su partneriais iš Turkijos – Ali Riza Çevik Ortaokulu mokykla ir Celal Bayar Üniversitesi universitetu – bei Ispanijos – Colegio San José en Fuensalida mokykla. Projekto tikslas – skatinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtrauktį pasitelkiant menines veiklas: muziką, šokį, teatrą ir dailę. 

Projekto dalyviai buvo labai šiltai sutikti Fuensalidos San José mokykloje, kur susipažino su mokyklos erdvėmis ir bendruomene. Pirmųjų veiklų metu vyko muzikos ir instrumentų pažintinis užsiėmimas, kur mokiniai ir mokytojai turėjo galimybę išbandyti įvairius instrumentus, muzikuoti drauge bei žaisti muzikinius žaidimus. Vėliau projekto dalyviai dalyvavo ritminių ir koordinacinių žaidimų dirbtuvėse, kurių metu susipažino su metodika, kaip ritminiai pratimai gali padėti disleksiją turintiems vaikams mokytis. Jie taip pat išbandė ispanų liaudies muzikos ir šokių elementus, kūrė meninius darbelius dailės dirbtuvėse bei aktyviai įsitraukė į muzikines veiklas. Mokiniai, susibūrę į tarptautines komandas, pasitelkę dirbtinį intelektą, kūrė istorijas atskirties tema, kurias pavertė dainomis. Ši veikla sujungė meninę saviraišką su šiuolaikinėmis technologijomis ir paskatino jaunimą bendradarbiauti, reikšti savo idėjas bei išmokti kurti kartu su bendraamžiais iš kitų šalių. 

Projekto dalyviai taip pat stebėjo Ispanijos mokinių teatro pasirodymą apie specialiųjų poreikių vaikų kasdienybę mokykloje. Ši patirtis praplėtė akiratį ir paskatino diskusijas apie įtraukties svarbą skirtingose kultūrose. Svarbi vieta projekte teko muzikinei ir choreografinei veiklai. Dar prieš išvykstant į Ispaniją, mokiniai iš dalyvaujančių šalių kūrė dainų tekstus, kuriems muziką parašė turkų kompozitorius Harun Baki. Atvykus į Ispaniją šios dainos tapo pagrindu muzikinėms dirbtuvėms, kurių metu mokiniai mokėsi jas dainuoti, o vėliau pagal jas šokti. Parengta choreografinė kompozicija buvo pristatyta baigiamajame renginyje, tapusi gražiu viso projekto kūrybos ir bendrystės simboliu.

Viešnagės metu dalyviai turėjo galimybę pažinti Ispanijos istoriją ir kultūrą iš arčiau. Jie lankėsi Fuensalidos „Baerchi“ batų fabrike, kur stebėjo rankų darbo avalynės gamybos procesą – nuo idėjos iki galutinio produkto. Dalyviai susipažino su įspūdingu Toledo miesto senamiesčiu ir jo istorija, kulinariniu paveldu, svečiavosi Madrido muzikos konservatorijos bibliotekoje ir muziejuje, stebėjo orkestro repeticiją, apsilankė gabiausių mokinių ugdymo centre bei APANAS centre Tolede, kur susipažino su specialiųjų poreikių žmonių socialinės integracijos galimybėmis. 

Šis projektas tapo ne tik prasminga mokymosi patirtimi, bet ir puikia galimybe mokiniams tobulinti užsienio kalbų žinias, lavinti kūrybiškumą, pažinti kitas kultūras bei užmegzti ilgalaikes draugystes. Dalyvavimas šiame projekte tai galimybė plėsti akiratį, dalintis patirtimi ir dar kartą įsitikinti, kad menas iš tiesų sujungia žmones, kultūras ir širdis. 

Programą finansuoja Europos Sąjunga. Pateikta nuomonė yra tik autoriaus(-ių) ir ji nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo narių požiūrį. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija už tai negali būti laikoma atsakinga.

 

Autorius:
Jolanta Molienė

Nuotraukos:
projekto dalyviai

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas