Pradinukų projektinė veikla

Paskutinę mokslo metų savaitę Alovės pagrindinio ugdymo skyriaus pradinukams vyko  integruota projektine veikla. Pirmos dienos tema “Aplink ratu“. Visi pradinukai susirinkę į bendrą vaizdo pamoką kūrė pasaką „Apskritimų nuotykiai“. Įdomu buvo tai, kad pasaką galėjo kurti kiekvienas sugalvodamas savo sakinį ir jį iliustruodamas. Integruojant matematiką mokiniai individualiai ir poromis atliko kūrybinį darbą iš skritulių. Vaikai ne tik sukūrė įvairiausių gyvūnų, augalų, bet ir su šiais herojais sugalvojo tekstinių uždavinių ir juos išsprendė. Dienos veiklos persipynė su muzika ir šokiu, kur mokiniai susipažino su muzikos kūrinių rondo forma, kuri reiškia ratu. Taip pat žaidė liaudies žaidimus ir ratelius.

Sveiki gyvi, sveiki gyvi! – klykauja pempės ankstų rytą. Saulėtą antradienio rytą ir pradinukai su mokytojomis išbėgo į lauką pasveikinti padangių skrajūnų. Šiandien integruotose lietuvių kalbos, matematikos, tikybos, muzikos veiklose mokiniai domėjosi įvairiais pasaulio paukščiais, sužinojo kuo jie naudingi žmogui ir gamtai. Pasigamino iš popieriaus įvairių paukštelių namų aplinkai papuošti.

Trečią projektinės veiklos dieną skyrėme sportui ir pavadinome „Kasdien judėti‘. Mokiniai susipažino su įvairiomis sporto šakomis. Kartu su tėveliais ruošė reklaminį plakatą apie sporto šaką. Visi kartu su šeimos nariais mankštinosi, šoko, išdykavo, sukosi muzikos ritmu, žaidė įvairius žaidimus, rungtyniavo estafetėse panaudodami įvairius daiktus. Integruotoje matematikos pamokoje žaismingai atliko įvairias matematines užduotis, metodu „SPORTAS“. Įveikėme užduočių ruožą “Sportas“. S- sudėk; p – palenktyniauk; o – orų stebėjimo kalendorius; r – rask paslėptą daiktą; t – tyrinėk save; a – atlik emoje paskirtas užduotis; s – suskaičiuok.  Anglų k. vaizdo pamokoje pasikartojo žodžių tarimą, judėdami pagal dainelę „Exercise, rhyme and freeze - Mankštinkis, rimuok ir sustink", prisiminė kūno dalis, mankštindamiesi pagal dainelę „Head and shoulders - Galva ir pečiai ", žiūrėdami pateiktį , atspėjo kokius sportinius žaidimus mėgsta žaisti Simpsonų šeimynėlė.

 Ketvirtą projektinės veiklos dieną pavadinome „Darbai, kurie mums padeda gyventi“. Dieną pradėjome virtualiu susitikimu su bibliotekininkės profesiją pasirinkusia mūsų mokyklos bibliotekininke B. Jarusevičiene ir Alytaus kraštotyros muziejaus muziejininke R. Benedikiene. Bibliotekininkė Birutė papasakojo vaikams apie savo darbą, atskleidė savybes, kurių reikia šiam darbui: bibliotekininkas turi būti smalsus žmogus, jam turi rūpėti savo krašto žmonės, jis turi bendrauti su kuriančiais žmonėmis, turi mokėti prakalbinti žmones, skatinti jų kūrybiškumą, gebėti išklausyti kitus. Muziejininkė Rasa pristatė vaikams įvairias veiklas, kurios vyksta muziejuje, papasakojo apie seniausius, sunkiausius, naujausius muziejaus eksponatus, organizuojamas parodas, vykdomas edukacines programas. Džiugu, jog susitikimo pabaigoje vaikai svečiams uždavė daug klausimų. Šią dieną skatinome vaikų ir tėvelių bendravimą bei bendradarbiavimą, darbą komandoje. Vaikai vykdė tėvų apklausas „Mano profesija“, ieškojo informacijos apie profesijas internete, kūrė plakatus ir juos iliustravo, piešė giminės profesijų diagramas. Kartu su šeimos nariais diskutavo, kas būtų, jei tam tikrų profesijų atstovų nebūtų. Į šią veiklą įpynėme ir praktinį-kūrybinį darbą: vaikai pasirinko norimą profesiją ir ją „pasimatavo“. Vieni Išbandė siuvėjo amatą – siuvo siūles, sagas, kelininko darbą – piešė kelius, sankryžas, kiti virėjos – gamino užkandžius, kepė sausainius ir t. t. Valandėlę, skirtą matematikai, vaikai sprendė kryžiažodžius, rebusus, žaidė žaidimus apie profesijas.

„Žaidžiame madą“ – tokia penktosios projektinės dienos veiklos tema. Šią dieną vaikai per integruotas veiklas ne tik linksmai sportavo, bet ir domėjosi sportine vaikų mada. Jie kūrybingai pažvelgė į užduotį ir parengė įdomius bei spalvingus plakatus „Sportinė mada“. Vėliau vaikai sužinojo, kaip teisingai naudoti žodžius drabužiams rengtis, išsiaiškino sąvokų: “mada“, „manikiūras“, „pedikiūras“ reikšmes. Daugelį mergaičių sužavėjo nagų dizainas: jos piešė, plastilinu kūrė savitus nagų manikiūrus. Po to kiekvienas iš vaikų pabandė tapti modeliuotoju ir kurti rūbus iš popieriaus mergaitėms ir berniukams (frakus, marškinius, sukneles, sijonus, kelnes). Labai džiugu pamatyti darbeliuose vaikų išradingumą ir kūrybiškumą. Taip pat mokiniai atliko statistinį tyrimą „Kokie rūbai tarp vaikų populiariausi?“ Tyrimo metu išsiaiškinta, kad vaikų tarpe populiariausi sportinio stiliaus rūbai. Taip pat vaikai piešė save, apsirengusį(ią) neįprastais rūbais ir  užrašė angliškus tų rūbų pavadinimus. Projektinės veiklos pabaigoje visi pasidžiaugėme nuveiktais darbais: bendravimu ir bendradarbiavimu su šeimos nariais, įdomiais susitikimais, gražiais darbeliais, įdomiomis veiklomis. Vaikai ugdė kūrybiškumą, patyrė daug teigiamų emocijų ir palinkėjo vieni kitiems saugių bei gražių vasaros atostogų.

Pradinių klasių mokytojos Renata Miškauskienė, Sigutė Kaminskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos