Erasmus+ programos KA1 projektas „Pozityvus mokyklos dialogas su tėvais = sėkmingas mokinys“

  • Paskelbė : Jurga Diksienė
  • Paskelbta: 2021-12-21
  • Kategorija: Pranešimai

Daugų Vlado Mirono gimnazija vykdo projektą „Pozityvus mokyklos dialogas su tėvais = sėkmingas mokinys“. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Giedrė Volungevičienė, psichologė Jolanta Dimšienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Gitana Ivanauskienė ir anglų kalbos mokytoja Stasė Vitkauskienė vyko į Suomijos sostinę Helsinkį stebėti kolegų darbo Kallion Lukio meninės krypties gimnazijoje.

                     

                      Savaitė, praleista minėtoje gimnazijoje, praturtino, nes buvo įdomu stebėti kolegų darbą, lyginti su savo patirtimi, diskutuoti. Įdomu pastebėti, kad mokiniai mokytojus vadina vardais, jais pasitiki, suvokia, kad mokytojai yra savo srities profesionalai, jų gebėjimai ir kompetencijos nekvestionuojami. Gimnazistai, kurie mokosi šioje mokykloje, turi išskirtinį talentą, todėl stengiasi, kiek galima daugiau, tobulinti savo gebėjimus ir įgūdžius. Mokiniai yra atsakingi už savo rezultatus, todėl mokosi stropiai. Pamokose bendrauja pagarbiai, mokytojas yra daugeliu atvejų tik mokymosi proceso organizatorius. Mokiniai labai daug dirba savarankiškai, mokymosi turinys yra aktualus, nes nagrinėjami ir aptariami probleminiai klausimai (vienas pagrindinių klausimų – kodėl?). Stebėjome anglų kalbos, ekonomikos, teatro, šokio, muzikos, kalbos meno ir matematikos pamokas.

                      Gimnazijoje nuolat vyksta renginiai, kadangi gimnazija yra meninės krypties, todėl tėvai labai dažnai dalyvauja savo vaikų pasirodymuose. Įvairūs renginiai vyksta beveik kiekvieną savaitę. Šioje mokykloje taip pat organizuojamos atvirų durų dienos, tėvai gali visą dieną praleisti joje, netgi apsilankyti pamokose.  Kiekvienoje Suomijos mokykloje yra tėvų asociacija, ne išimtis ir ši gimnazija – joje veikia KYYRY. Jie atsakingi už pinigų surinkimą, už jų paskirstymą iš anksto numatytiems tikslams. Be to, mokiniai patys parduoda įvairius daiktus, pvz., marškinėlius, krepšelius ar kt., gautus pinigus naudoja įvairiems tikslams (samdo autobusą, kepa pyragus ir vaišinasi ar kt.). Per metus kelis kartus organizuojami tėvų susirinkimai, tačiau dalyvavimas juose nėra privalomas, kilus problemai, vyksta individualūs pokalbiai. Suomijoje mokiniai patys atsakingi už savo mokymąsi ir elgesį, tėvai jiems yra tik pagalbininkai ir patarėjai.

                      Maža to, Suomijoje labai populiaru susirinkti švęsti vienoje iš šeimų, pavyzdžiui, po vykusio kokio nors renginio. O vieną kartą per metus, baigiantis mokslo metams, mokytojai  organizuoja ir savo pasirodymą -  įsikūnija į įvairius personažus, groja, šoka, dainuoja. Šioje gimnazijoje pati aplinka motyvuoja mokytis ir tobulėti – negirdėti skambučių, gimnazistai renkasi į pamokas nevėluodami (beveik), muzikos, teatro, šokio, kalbos meno kabinetuose nėra stalų, mokiniai batus palieka už durų, vaikšto tik su kojinėmis, sėdi ant grindų. Labai jaukios visos erdvės: tiek mokytojų, tiek mokinių, ypač vestibiulis, kur vyksta šios gimnazijos gyvenimas. Muzikos kabinete gausu instrumentų, kiekvienas mokinys turi galimybę groti pasirinktu instrumentu, dainuoti per mikrofoną. Stebina, kad mokiniai neturi popierinių vadovėlių, mokymosi priemonė – tik kompiuteris, netgi per matematikos pamoką.

                      Mokiniai ir mokytojai tolerantiški. Mokiniai nuolat įtraukiami į praktines veiklas, mokosi tai, kas aktualu ir pritaikoma, mokymosi procesas – nuolatinis veiksmas, o mokytojas dažnai yra fasilitatorius.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos