Metų geriausiųjų kelionė į Vilnių

• Paskelbta: 2016-06-28
  • Kategorija: Renginiai

Metų geriausiųjų kelionė į Vilnių

Mes, dešimtos klasės mokiniai, birželio 7- ąją vykome į Vilnių. Mes aplankėme Gedimino pilį, Trijų kryžių kalną, Vilniaus senamiestį, bažnytinio paveldo muziejų - Katedros lobyną, smagiai praleidome laiką dažasvydžio aikštyne bei batutų parke.

O dabar apie viską daugiau:
Atvykę į Vilnių užkopėme į Gedimino pilį, vėliau nusprendėme užlipti ir į Trijų kryžių kalną. Nors kelias buvo ilgas ir gan sunkus, mums pavyko! Grožėjomės Vilniaus panorama iš viršaus. Vaizdas išties - nuostabus!

Pasigrožėję Vilniaus kraštovaizdžiu, siauromis senamiesčio gatvelėmis išskubėjome į bažnytinio paveldo muziejų - Katedros lobyną. Čia mūsų laukė įdomus pasakojimas apie Katedros lobius, kurie kadaise buvo dingę, vėliau rasti, slapstyti, dar vėliau saugoti Katedroje, o dabar jie eksponuojami ir saugomi čia, Bažnytinio paveldo muziejuje - Šv. arkangelo Mykolo bažnyčioje. Jos statybą ir puošimą rėmė Leonas Sapiega, vienas garsiausių XVI-XVII a. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės didikų. Bažnyčia tapo ne tik maldos namais, bet ir Sapiegų giminės mauzoliejumi.

Sužinojome, kad Vilniaus katedros lobynas - pats seniausias ir gausiausias iš visų LDK bažnyčiose saugotų lobynų. Valdovai, didikai, vyskupai vos įsteigtai katedrai dovanojo prabangius liturginius reikmenis: kryžius, taures, relikvijorius, monstrancijas. Per karus lobynas buvo slepiamas, paskutinį kartą slėptuvėje jis atsidūrė Antrojo pasaulinio karo išvakarėse ir liko ten iki 1985 metų.

Muziejaus ekspozicijoje domėjomės vertingiausiais eksponatais iš Vilniaus arkivyskupijos šventovių. Didžiausią įspūdį paliko Vilniaus katedros lobyno monstrancijos bei relikvijoriai ir auksakalystės šedevrai. Stiklo vitrinose išdėlioti puošnūs bažnytinės tekstilės pavyzdžiai, kiti meniški liturginiai reikmenys, dailiųjų amatų dirbiniai liudija apie turtingą Lietuvos

Bažnyčios istoriją bei sakralinio meno slėpinius.
Muziejus svarbus ne tik dėl unikalios ekspozicijos, bet ir dėl savitos architektūros. Šv. arkangelo Mykolo bažnyčia ir buvęs bernardinių vienuolynas - įspūdingas Renesanso laikų ansamblis. Čia pat Gotikos šedevras - Šv.Onos bažnyčia. Iš arčiau susipažinome su UNESCO pasaulio kultūros paveldo dalimi - Vilniaus senamiesčiu.

Po labai įdomaus gidės pasakojimo turėjome galimybę patys ieškoti ir surasti lobį (edukacinė veikla). Pasidalinę į dvi komandas visame muziejuje - bažnyčioje ieškojome lobio, kurį pavyko rasti tik vienai komandai. Užuomina sekė užuominą, sudėtingas rebusas - mįslę, tam reikėjo įvairių žinių ir greitos orientacijos. O gidė net stebėjosi, kad rasti lobį mums pavyko neįtikėtinai greitai! Taigi, dirbti komandoje mokame ir gebame!

Vėliau pasidalinome į dvi grupes: vieni ėjo išbandyti dažasvydžio pramogų, o kiti - į „Šoklynę" - batutų parką. Dvi valandas visi gana aktyviai papramogavę numalšinome alkį didžiule pica ir susitikome autobuse. Namo grįžome smagiai - su daina!

Už šią kelionę dėkojame puikaus projekto „Metų klasė" organizatoriams, gimnazijos administracijai bei mūsų auklėtojai, kuri mūsų niekada nepalieka, rūpinasi ir saugo!