Anglų kalbos mokytojos Maltoje

  • Paskelbė :
  • Paskelbta: 2015-11-04
  • Kategorija: Renginiai
DAUGŲ VLADO MIRONO GIMNAZIJOS MOKYTOJAI + PROJEKTAS +TOBULĖJIMAS + MALTA

Kas? Alytaus rajono Daugų Vlado Mirono gimnazijos anglų kalbos mokytojos Rasa Dainauskienė ir Stasė Vitkauskienė.

Ką veikė? Rasa ir Stasė vykdė pagrindinę projekto „Anglų kalbos mokytojai mokosi" veiklą - dalyvavo kursuose (Methodology Revisited, Revitalised & Re-energised) užsienio šalyje.

Kur? Maltoje, St Julians mieste.

Kodėl? Kad Daugų Vlado Mirono gimnazijoje anglų kalbos pamokos būtų kuo patrauklesnės ir įdomesnės mokiniams, kad pagerėtų mokinių motyvacija ir rezultatai, kad dalyvavusios mokytojos skleistų savo gerąją patirtį ir užkrėstų savo kolegas ir mokinius noru mokytis užsienio kalbų, noru pažinti kitas kultūras, kad būtų skleidžiama Europos dvasia.

O dabar apie viską iš pradžių. Daugų Vlado Mirono gimnazija dalyvauja projekte (2015-09-01 iki 2016-09-01). Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+" programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Spalio 4 dieną mokytojos susikrovė lagaminus ir dviem savaitėms išvyko į Maltą, St Julians‘ą. Malta jas pasitiko savo svaigiu jūros aromatu ir malonia vakaro šiluma. Jau rytojaus dieną mokytojos kibo į mokslus. Gera buvo vėl pasijusti studentėmis, klausyti dėstytojų ir konspektuoti, kurti projektus ir atlikti užduotis su kolegomis iš užsienio. O kolegų buvo iš įvairių šalių: Lenkijos, Čekijos, Vokietijos, Latvijos, Slovakijos. Smagu ir įdomu buvo diskutuoti apie švietimo sistemą įvairiose šalyse, dalintis savo patirtimi ir mokytis iš kitų.

Ko išmoko ten? Išmoko daug: išgirdo ir išbandė nemažai naujų ugdymo metodų, kuriuos panaudos savo pamokose, o savo žiniomis ir įgyta patirtimi pasidalins su kolegomis. Mokytojos daug dirbo grupėse ir porose. Kursų metu buvo akcentuojama skirtingų mokymosi stilių svarba užsienio kalbos išmokimui. Mokytojai atliko įvairiems mokymosi stiliams sukurtas užduotis. Sužinojo, kaip pamokose panaudoti muziką, teatro bei teatro elementus. Buvo labai naudinga sužinoti naujų anglų kalbos mokymui reikalingų interneto svetainių, kurios palengvins gramatikos mokymąsi ir suteiks mokiniams didesnes galimybes savarankiškai mokytis anglų kalbos. Sužinojome ir išmokome, kaip kurti tinklaraštį, kryžiažodžius ar viktorinų užduotis.

Visi dirbo labai susikaupę ir atsakingai. Darbo grupėse ypatingo dėmesio sulaukdavo diskusijos apie tinkamiausius klaidų taisymo būdus. Tai labai opi problema. Visi noriai dalinosi savo patirtimi ir ieškojo geriausių sprendimų.

Kursų dalyviai turėjo dvi dėstytojas - vieną savaitę paskaitas vedė maltietė Valerie, kitą - britė Niki. Dėstytojų paruoštos užduotys buvo sudėtingos, norint jas įveikti, reikėdavo gerokai pasukti galvas. Atlikę užduotis, mokytojai dažnai tardavosi, ką reikėtų pakeisti, kad jas būtų galima pritaikyti mokiniams.

Tai ten tik mokėsi? Tikrai ne. Mokytojas priėmusi institucija ETI Malta (Executive Training Institute) organizavo socialinę-kultūrinę programą. Tai reiškia, kad kursų dalyviai galėjo vykti į ekskursijas, aplankyti nemažai nuostabių istorinių vietų.

Tai kas gi ta Malta? Priminsime: Malta yra iš salų sudaryta valstybė (beje, tai viena iš ES valstybių narių), iš kurių gyvenamos yra trys - Malta, Gozo ir Comino. Keistas faktas apie Comino salelę yra tas, jog ten gyvena tik 4 gyventojai ir visi jie - vienišiai. Gozo sala yra žaliausia, nes joje yra nemažai požeminių vandenų. Išrinkti gražiausią paminklą ar kampelį salose neįmanoma! Maltoje visur nuostabu! Kaip gali nesigrožėti senąja Maltos sostine Mdina - miestu/tvirtove. Kaip gali nesigrožėti dabartine sostine Valeta ir jos šachmatų lentos principu išsidėsčiusiomis gatvelėmis, Barako sodais, iš kurių atsiveria vaizdas į uostą. O kaip gali nepaminėti garsiojo Marsaxlokk (tariama ‚marsašliok‘) turgaus, kur gali rasti bet kokios rūšies žuvies. Be to, negali išvykti iš Maltos neaplankęs Hagar Quim ir Mnajdra senovinių šventyklų ir Azure Window (Žydrojo lango) Gozo saloje, kur supranti esąs tik miniatiūrinė dėlionės dalelė šioje didingoje gamtos karalystėje. O kur dar gražiosios bažnyčios, kurių Maltoje jų yra tikrai nemažai, nes maltiečiai yra labai religingi. Maltos statiniai alsuoja jaukumu ir šiluma - visi jie pastatyti iš pastelinio gelsvo kalkakmenio

Oficialios Maltos kalbos yra dvi - maltiečių ir anglų. Maltiečių kalba yra ypatinga tuo, kad tai vienintelė semitų šeimos kalba, turinti lotynų abėcėlės raštą. Klausant kalbančių maltietiškai, atrodo, kad jie pykstasi ar bando vienas kitam kažką įrodyti.

O maistas? Maltiečių virtuvė garsėja gardžiais sūriais, pagaminais iš ožkos pieno ir žolelių. Dar maltiečiai mėgsta mėsą, ypač triušieną, dažniausiai marinuotą su česnakais ir žolelėmis. Labai populiarios yra virtos ir po to apkeptos bulvės. Galima paragauti maltiečių tradicinių pyragėlių ‚pastizzi‘, kimštų rikotos sūriu arba trintų žirnelių mase. Be to, Maltoje gausu italų restoranų, kur gali paragauti įvairiausių makaronų patiekalų. Na, o jūros gėrybių mėgėjams šiame Viduržemio jūros kampelyje tiesiog tikras rojus!

Išvados. Dalyvavimas tokiuose projektuose, kai mokytojai savo dalykinę kompetenciją gali tobulinti svetur ir kai kursai vyksta užsienio kalba, turi neįkainojamą vertę. Pats mokytojas gauna labai daug - tobulėja kaip asmenybė ir kaip savo srities profesionalas. Paklausite - ką gi tai duoda mokytojo asmenybei? Visų pirma, mokytojas praplečia savo akiratį, tampa tolerantiškesnis, turi galimybę iš naujo pamilti savo darbą. Juk beveik kiekvienas mokytojas gali patvirtinti, jog rutina nužudo kūrybiškumą ir polėkį. Be to, mokytojai parveža bendradarbiavimo galimybes. Tai reiškia, kad kiekvieno mokytojo, dalyvavusio projekte, institucija gauna galimybę sustiprinti Europinę dimensiją. Tereikia norėti mokytis kalbų. Juk tai nėra daug. Juk „Mano kalbos ribos žymi mano visatos ribas."( Ludwig Wittgenstein)

Stasė Vitkauskienė

Rasa Dainauskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos