Projekto „Give up BULLYING“ partnerių susitikimas Turkijoje

                      Alytaus r. Daugų Vlado Mirono gimnazija vykdo tarptautinį Erasmus+ KA229 projektą „Give up BULLYING”, kuris finansuojamas Švietimo mainų paramos fondo lėšomis. Projekto trukmė 2 metai. Jame dalyvauja 6 mokyklos iš 5 šalių – Turkijos, Lenkijos, Rumunijos, Estijos ir Lietuvos. Projekto veiklų metu sprendžiamos patyčių problemos: diskutuojama apie įvairius patyčių tipus, tobulinamos patyčių atpažinimo ir sprendimo kompetencijos. Taip pat mokiniai, bendraudami su bendraamžiais, praplės anglų kalbos žinias, susipažins su kitų šalių kultūra bei tradicijomis.

Pirmojo vizito metu buvo diskutuojama apie tai, kad mokinių mokymosi motyvacijai bei jų pasiekimams didelės įtakos turi jų savijauta mokykloje. Svarbu, kad mokiniai jaustųsi saugūs, todėl patyčių problemos sprendimas aktualus visose šalyse. Pirmos mokymų dalies metu projekto dalyviai, po savo įstaigų pristatymo, grupelėse diskutavo apie tai, kas yra ir kas nėra patyčios. Buvo pastebėta, kad kai kuriais atvejais yra labai nedidelė riba tarp to. Vienam vaikui gali atrodyti, kad tai yra tik juokai, tačiau kitam tai sukelia skaudžius išgyvenimus ir jis tai priima kaip patyčias. Todėl būtina stebėti mokinius ir kuo greičiau užkirsti kelią patyčioms. Mokymų metu buvo kalbama ir apie patyčių tipus:

  • fizines (daiktų paėmimas, mėtymas, kumščiavimas, spjaudymasis);
  • žodinės (pašaipos, replikos, gąsdinimai);
  • ignoravimą (nebendravimas);
  • elektronines (nemalonių žinučių, laiškų, komentarų rašymas elektroninėje erdvėje).

                      Estų komandos narė Kolga Kool pristatė jų šalies mokyklose prieš patyčias įgyvendinamą KiVa programą. Šią programą sudaro pamokų planai. Programoje pateikiami ir veiksmai, kurie turi būti naudojami esant patyčių atvejams. „KiVa“ kilęs iš suomių kalbos žodžių „Kiusaamista Vastaan“, kurie reiškia „prieš patyčias“. 2007 m. programa sukurta Turku universitete. Ją įgyvendina šios srities ekspertai, programos įgyvendinimas finansuojamas Švietimo ir kultūros ministerijos. 90 proc. Suomijos mokyklų naudoja šią programą, kuri jau plečiasi ir yra naudojamas kitose šalyse: Belgijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Naujojoje Zelandijoje ir Ispanijoje. Šioje programoje daugiausia dėmesio skiriama patyčių mažinimui, prevencijai ir kontrolei. Daugiausia dėmesio skiriama liudytojams ir žiūrovams, svarbiausiam programos aspektui, o ne tik aukai ar aukoms.

                      Projekto dalyviai ne tik tobulino savo kompetencijas sprendžiant patyčių problemas, bet ir aplankė partnerių Zilėje mokyklą, susipažino su miestelio kultūriniais objektais (pilimi ir jos istorija, mečete, kultūros centru). Taip pat aplankė uolas (Ballıca Caves) bei Amasya miestą, susipažino su šių vietovių istorija.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos