Alytaus r. Daugų Vlado Mirono gimnazija

Kviečiame į Forumą: diskutuok, dalinkis, išsisakyk

  • Paskelbė:
  • Paskelbta: 2011-09-15
  • Kategorija: Renginiai
Baigiasi pirmasis projekto „Tarpkultūrinis dialogas – visuomenės ateities garantas“ etapas. Verta pasidalinti įspūdžiais, pasikeisti informacija, nes visą šią savaitę 5, 6, 7a, 8a, Ig, IIbg klasės mokiniai, mokytojai, administracija, minėtų klasių mokinių tėvai dalyvavo mokymuose: klausėsi paskaitų, atliko įvairių darbų, stebėjo ir aptarė filmo „Klasė“ ištraukas, buvo filmuojami...

Vienas pagrindinių šio projekto tikslų kalbėti apie šiandienos aktualijas – Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvenciją. Juk visi gerai žinome, kad Lietuva vis dažniau pralaimi bylas Strasbūro Žmogaus Teisių Teisme. Kodėl? Visuomenės nuomone, Lietuvos žmonės labiausiai nepatenkinti dėl šių teisių apsaugos: teisė turėti ir pasirinkti darbą, teisė į teisingą darbo apmokėjimą, teisė į deramą gyvenimo lygį, teisė į socialinę apsaugą, teisė į kokybišką medicininę pagalbą, teisė į teisingą bylos nagrinėjimą teisme... ir kt. Be to, kol kas Lietuva neratifikavo Konvencijos 12 protokolo, uždraudžiančio diskriminaciją naudojantis bet kokia teise, įtvirtinta vidaus teisėje.

Tų aktualijų yra ir daugiau: viena iš jų - patyčios. Nors apie patyčias Lietuvoje kalbama vis dažniau, tokio pobūdžio susidomėjimas dažniausiai būna momentinis, nesuvokiant tikrojo problemos masto, priežasčių ir pasekmių. Įprastas posakis „Kiekvienas turi mokėti apsiginti“ rodo, kad žmogus paliekamas vienas, ir netgi savaime siūlosi išvada, kad jeigu iš jo ir toliau yra tyčiojamasi, va­dinasi, jis to nusipelno, nes pats nemoka susitvarkyti.

Tokios galvosenos pasekmes šiandieninėje Lietuvoje iliustruoja statistiniai rodi­kliai: 27 proc. mokinių teigia 2–3 kartus per mėnesį arba dažniau patiriantys pa­tyčias (palyginimui: Švedijoje – tik apie 4 proc., Latvijoje ir Estijoje apie 22 proc., Rusijoje 16 proc., Vokietijoje 14 proc.). Todėl mokiniai turėjo puikią progą apie tai diskutuoti su socialinių mokslų daktaru, psichologu charizmatiškuoju Tomu Lagūnavičiumi.

Mūsų aplinkoje retai susiduriama su kitų kultūrų žmonėmis, Kitokiais. Tačiau pasitaiko, mokykloje yra mokinių, kurie nesilaiko visų priimtų normų, ieško savęs išsiskiria savo apranga, galvosena. Yra ir tokių, kurie reikalingi globos – tai mokiniai su negalia. Labai dažnai jie tampa netolerancijos aukomis. Atvykę lektoriai apie tai diskutavo irsu mokiniais, ir su mokytojais. Bandė mums pasakyti, kad negalima manyti, kad esame pranašesni vieni už kitus, kad mūsų kultūra yra išskirtinė. Skatino mąstyti, atsikratyti stereotipų.

Tėvelius projekto organizatoriaisupažindino su mainų programomis. Buvo kalbama apie tėvų paruošimą išleisti savo vaikus į kitas šalis, apie tai, kad ir jie galėtų į savo šeimą priimti kitos kultūros paauglį. Anot mainų programos „Jaunimas už supratimą“ www.YFU.LT savanorių, savo kailiu mokiniui patirti kitą kultūrą, mokėti prisitaikyti ir vienerius metus išgyventi kitoje ir kitokioje aplinkoje tikrai verta. „Jaunimas imlus, geba prisitaikyti, taigi gali drąsiai rizikuoti. Tiek patirties jis niekur kitur neįgys“,- sakė jie.

Šiandien vakare tėvelių dar laukia vienas susitikimas su psichologu Tomu Lagūnavičiumi. Rytoj bus atrinkta 18 mokinių, 3 mokytojai, 3 tėvai. Jie gegužės pirmą savaitgalį dalyvaus praktinio mokymo dirbtuvėje. Ten kartu su profesionalais kurs vaizdo klipą, reklamą, dainą ar kt.

Dabar visi kaktu su nekantrumu laukiame filmuotos medžiagos. Ji bus įdėta į viešai prieinamus You Tube ar Facebook socialinius tinklapius. Ją peržiūrės, aptars kiti šio projekto dalyviai. Mūsų darbo savaitė (nuotraukos R. Jomanto)

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 11.05 - 11.50
  • 5. 12.00 - 12.45
  • 6. 12.55 - 13.40
  • 7. 13.50 - 14.35
  • 8. 14.45 - 15.30
Iki atostogų liko

SVEIKINIMAI!

Socialinio ir emocinio ugdymo programa finansuojama projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II" Nr.09-2.2-ESFA-V-729-03-0001 lėšomis